De browser die u gebruikt is te oud. Upgrade uw browser of download een andere browser als Google Chrome of Firefox.

Veiligheid voorop

Onze belangrijkste prioriteit is dat u zich veilig voelt aan boord van onze schepen. Lees meer over uw reis en de routines die bijdragen aan het waarborgen van uw veiligheid.

VEILIG REIZEN

Geniet aan boord van het fantastische vakantiegevoel

Uw veiligheid is belangrijk voor ons! We hebben maatregelen genomen voor ziektebestrijding en -preventie aan boord van onze schepen en in onze terminals. Bovendien hebben we de toegestane passagierscapaciteit aan boord gereduceerd. U zult ook merken dat onze aanbiedingen en faciliteiten aan boord net even anders zijn dan u gewend bent. Er is echter één ding niet veranderd; de inzet van onze medewerkers om u een plezierige, ontspannende, leuke en veilige vakantie-ervaring aan boord van onze schepen te bezorgen.

WAT ZIJN DE MAATREGELEN VAN COLOR LINE?

Maatregelen en routines aan boord en in onze terminals

We zullen te allen tijde voldoen aan de richtlijnen en voorschriften van de overheid met betrekking tot COVID-19. Dit zijn enkele van onze belangrijkste maatregelen:

Om aan de officieel vereiste onderlinge afstand te voldoen (1 meter in Noorwegen en aan boord, 2 meter in Duitsland) is het maximaal aantal passagiers verlaagd.

 

Verhoogd aantal desinfectiepunten. We stimuleren al onze gasten om gebruik te maken van deze punten of om hun handen te wassen

Frequente reiniging en desinfectie van onder andere deurkrukken, leuningen en liftknoppen

Afstandsmarkeringen op de vloer in ruimtes waar meerdere mensen tegelijkertijd samenkomen

Er zal een verminderd aantal zitplaatsen beschikbaar zijn in onze terminals, zodat onze gasten eenvoudiger 1 meter afstand kunnen aanhouden

 Het aan boord - en in land gaan landen vindt plaats in kleinere groepen, dek voor dek, om afstandsvereisten te behouden.

Er zal een verminderd aantal zitplaatsen beschikbaar zijn in onze restaurants en bars, zodat onze gasten eenvoudiger 1 meter afstand kunnen aanhouden

In plaats van een zelfservicebuffet worden ontbijt, lunch en diner geserveerd

Alle bestellingen en services worden afgehandeld door ons personeel aan uw tafel in de restaurants en bars aan boord van onze schepen

Al onze medewerkers hebben een cursus gevolgd omtrent preventie en detectie van infecties

Alle Color Line schepen beschikken over een airconditioningsysteem dat constant schone lucht toevoert – de lucht wordt niet gerecycled

Bij het boeken van een reis met Color Line moeten alle passagiers, als onderdeel van het proces, bevestigen dat ze een gezondheidsverklaring hebben gelezen en begrepen, waarin staat dat zij en de groep waarmee ze reizen geen symptomen van COVID-19 hebben noch nauw contact hebben gehad met iemand die besmet is. Reizigers moeten ook bevestigen dat ze bekend zijn met en zich zullen houden aan de overheidsmaatregelen voor ziektebestrijding en -preventie.  Lees hier de verklaring.  

Zoals door de Noorse autoriteiten voorgeschreven, is het dragen van een mondkapje aan boord van onze schepen en in Noorwegen niet vereist.

VEEL GESTELDE VRAGEN

Kiel-Oslo

WANNEER KUNNEN WE NAAR NOORWEGEN REIZEN?

We zijn klaar om reizen naar Noorwegen aan te bieden zodra de Noorse regering de reisbeperkingen tussen Europa en Noorwegen versoepelt. Helaas hebben we deze informatie voorlopig nog niet. Zorg dat u deze informatie leest voordat u op reis gaat. 

ZIJN ALLE WINKELS EN VOORZIENINGEN AAN BOORD OPEN?

Alle taxfree winkels zijn open. De voorschriften voor ziektebestrijding en -preventie beïnvloeden echter enkele van onze routines aan boord. U zult merken dat enkele voorzieningen en ervaringen  anders  zijn dan u gewend bent en dat sommige services  gesloten zijn.

ZIJN ER AVONDSHOWS IN DE SHOW LOUNGE?

Ja! Om zoveel mogelijk gasten te verwelkomen, zodat er meer ruimte is tussen elke groep bezoekers, hebben we nu drie dagelijkse shows. Iedereen die van de show wil genieten moet vooraf een tafel reserveren.

 

WELKE ACTIVITEITEN ZIJN ER IN DE ZOMER VOOR KINDEREN?

Er is een kinderprogramma met Captain Kid. Ons jeugdactiviteiten-team zorgt voor leuke activiteiten om kinderen te vermaken in een veilige omgeving. In Adventure Planet is elk spel beschikbaar en toegankelijk voor gebruik. Aqualand, de speelkamers en Teen Plaza zijn helaas tijdelijk gesloten. Deze openen zodra de richtlijnen ons daartoe in staat stellen.

GEZICHTSBESCHERMING IN DE TERMINAL IN KIEL

Het dragen van een mondkapje is verplicht in de terminal in Kiel. U kunt in de terminal en aan boord mondkapjes kopen.
 

VEEL GESTELDE VRAGEN

Denemarken-Noorwegen

KAN IK NAAR NOORWEGEN REIZEN?

Momenteel gelden er reisbeperkingen voor reizen naar Noorwegen en door Denemarken. Zie hier of u weer mag reizen. 

WILT U MEERDERE BESTEMMINGEN COMBINEREN EN / OF OVERNACHTINGEN TOEVOEGEN AAN UW REIS?

Op onze website kunt u maar één bestemming per boeking selecteren. Als u nieuwe bestemmingen wilt toevoegen aan uw huidige boeking, neem dan contact op met onze klantenservice via +47 22 94 42 00 en zij helpen u graag bij het maken van de wijzigingen.

ZIJN DE TAXFREE WINKELS OPEN?

De taxfree winkels zijn weer open sinds 15 juni.

WAT SERVEREN WIJ IN DE RESTAURANTS AAN BOORD?

In lijn met de richtlijnen van de overheid op het gebied van ziektebestrijding en -preventie is het helaas nog niet mogelijk om het populaire buffet aan te bieden. Als alternatief zijn er heerlijke plate-service gerechten beschikbaar, waaruit u kunt kiezen en die aan uw tafel worden geserveerd door onze ervaren koks en medewerkers.

ZIJN ER WIJZIGINGEN IN VOYAGER EN BUSINESS CLASS?

In Voyager en Business Class is er sprake van een gereduceerde passagierscapaciteit en zijn sommige stoelen niet beschikbaar. Passagiers die samen reizen binnen één huishouden mogen bij elkaar zitten. We adviseren iedereen om op een veilige afstand van elkaar te blijven.

WAT ZOU U MOETEN DOEN?

Wees bedachtzaam

Help ons om infectie en ziekteverspreiding te voorkomen. Samen kunnen we ervoor zorgen om zo snel mogelijk weer terug te keren naar de normale omstandigheden. Dit is wat we van u verwachten:

Houd afstand – minstens één meter

Was regelmatig uw handen of gebruik handdesinfectie

Vermijd hoesten of niezen in gezelschap –  hoest in uw elleboog of een papieren tissue

Betaal contactloos  – vermijd indien mogelijk het gebruik van contant geld

Raak geen artikelen aan in onze winkels tenzij u van plan bent om het artikel te kopen

Als u ziek bent of in contact bent geweest met iemand die ziek is, vooral  mensen met ademhalingsproblemen, mag u niet reizen

Arriveer bij de terminal op het aanbevolen tijdstip en volg de instructies op

Klik op de foto voor het openen van de fotogalerij.