De browser die u gebruikt is te oud. Upgrade uw browser of download een andere browser als Google Chrome of Firefox.

Veiligheid voorop

Onze belangrijkste prioriteit is dat u zich veilig voelt aan boord van onze schepen. Lees meer over uw reis en de routines die bijdragen aan het waarborgen van uw veiligheid.

VEILIG REIZEN

Geniet aan boord van het fantastische vakantiegevoel

Uw veiligheid is belangrijk voor ons! We hebben maatregelen genomen voor ziektebestrijding en -preventie aan boord van onze schepen en in onze terminals. Bovendien hebben we de toegestane passagierscapaciteit aan boord gereduceerd. U zult ook merken dat onze aanbiedingen en faciliteiten aan boord net even anders zijn dan u gewend bent. Er is echter één ding niet veranderd; de inzet van onze medewerkers om u een plezierige, ontspannende, leuke en veilige vakantie-ervaring aan boord van onze schepen te bezorgen.

Geverifieerd door DNV GL

Color Line is het eerste bedrijf in Noorwegen dat door DNV GL is geverifieerd voor de systemen van het bedrijf met betrekking tot de afhandeling van infectiecontrole aan boord van schepen en terminals.

WAT ZIJN DE MAATREGELEN VAN COLOR LINE?

Maatregelen en routines aan boord en in onze terminals

We zullen te allen tijde voldoen aan de richtlijnen en voorschriften van de overheid met betrekking tot COVID-19. Dit zijn enkele van onze belangrijkste maatregelen:

Om aan de officieel vereiste onderlinge afstand te voldoen (1 meter in Noorwegen en aan boord, 2 meter in Duitsland) is het maximaal aantal passagiers verlaagd.

 

Verhoogd aantal desinfectiepunten. We stimuleren al onze gasten om gebruik te maken van deze punten of om hun handen te wassen

Frequente reiniging en desinfectie van onder andere deurkrukken, leuningen en liftknoppen

Afstandsmarkeringen op de vloer in ruimtes waar meerdere mensen tegelijkertijd samenkomen

Er zal een verminderd aantal zitplaatsen beschikbaar zijn in onze terminals, zodat onze gasten eenvoudiger 1 meter afstand kunnen aanhouden

 Het aan boord - en in land gaan landen vindt plaats in kleinere groepen, dek voor dek, om afstandsvereisten te behouden.

Er zal een verminderd aantal zitplaatsen beschikbaar zijn in onze restaurants en bars, zodat onze gasten eenvoudiger 1 meter afstand kunnen aanhouden

De gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen van de autoriteiten zijn gewijzigd. We bieden nu weer buffetten aan op onze schepen, met zorgvuldig aangepaste routines. Bekijk hier onze routines:
Hirtshals - Kristiansand
Hirtshals - Larvik
Kiel - Oslo

Alle bestellingen en service (behalve onze buffetservice) worden afgehandeld door ons personeel aan uw tafel in de restaurants en in de bars aan boord van onze cruiseschepen.

Al onze medewerkers hebben een cursus gevolgd omtrent preventie en detectie van infecties

Alle Color Line schepen beschikken over een airconditioningsysteem dat constant schone lucht toevoert – de lucht wordt niet gerecycled

Informatie met reisadviezen en preventieve maatregelen.
 

Bij het boeken van een reis met Color Line moeten alle passagiers, als onderdeel van het proces, bevestigen dat ze een gezondheidsverklaring hebben gelezen en begrepen, waarin staat dat zij en de groep waarmee ze reizen geen symptomen van COVID-19 hebben noch nauw contact hebben gehad met iemand die besmet is. Reizigers moeten ook bevestigen dat ze bekend zijn met en zich zullen houden aan de overheidsmaatregelen voor ziektebestrijding en -preventie.  Lees hier de verklaring.  

Om onze passagiers een veilige reis te garanderen, heeft Color Line richtlijnen ingevoerd voor het gebruik van gezichtsbescherming aan boord van de schepen tussen Noorwegen en Denemarken en bij bijbehorende terminals. Alle passagiers ouder dan 12 jaar moeten daarom tijdens de gehele overtocht een mondkapje dragen, behalve bij het nuttigen van eten en drinken alsmede bij het in- en ontschepen. We raden iedereen aan om voldoende mondkapjes mee te nemen. Het is ook mogelijk om deze bij de receptie aan boord en voor het inchecken te kopen.

 

Color Line is verplicht om ervoor te zorgen dat haar passagiers voldoen aan de geldende quarantainevoorschriften. Lees hier onze richtlijnen voor gasten die vanuit het buitenland naar Noorwegen reizen. Als u aan boord in quarantaine moet worden geplaatst en daarom niet kunt genieten van vooraf bestelde diensten aan boord (zoals gereserveerde maaltijden), dan restitueren we het bedrag. Neemt u na het ontschepen contact op met onze klantenservice via telefoonnummer +45 99 56 19 00.

De Noorse autoriteiten moedigen iedereen die uit het buitenland komt aan om een ​​coronatest te doen. Testen wordt gratis aangeboden in het testcentrum van de gemeente Kristiansand in Kløvertun. Als u wilt om jezelf te testen, moet u zich hier registreren.

VEEL GESTELDE VRAGEN

Kiel-Oslo

WANNEER KUNNEN WE NAAR NOORWEGEN REIZEN?

Wij maken u attent op de gewijzigde inreisvoorwaarden in Noorwegen voor verschillende nationaliteiten. U vindt hier informatie over de actuele regelgeving en inreisbeperkingen.
Verdere informatie vindt u ook hier.

ZIJN ALLE WINKELS EN VOORZIENINGEN AAN BOORD OPEN?

Alle taxfree winkels zijn open. De voorschriften voor ziektebestrijding en -preventie beïnvloeden echter enkele van onze routines aan boord. U zult merken dat enkele voorzieningen en ervaringen  anders  zijn dan u gewend bent en dat sommige services  gesloten zijn.

ZIJN ER AVONDSHOWS IN DE SHOW LOUNGE?

Ja! Om zoveel mogelijk gasten te verwelkomen, zodat er meer ruimte is tussen elke groep bezoekers, hebben we nu drie dagelijkse shows. Iedereen die van de show wil genieten moet vooraf een tafel reserveren.

 

WELKE ACTIVITEITEN ZIJN ER IN DE ZOMER VOOR KINDEREN?

Er is een kinderprogramma met Captain Kid. Ons jeugdactiviteiten-team zorgt voor leuke activiteiten om kinderen te vermaken in een veilige omgeving. In Adventure Planet is elk spel beschikbaar en toegankelijk voor gebruik. Aqualand, de speelkamers en Teen Plaza zijn helaas tijdelijk gesloten. Deze openen zodra de richtlijnen ons daartoe in staat stellen.

VEEL GESTELDE VRAGEN

Denemarken-Noorwegen

KAN IK NAAR NOORWEGEN REIZEN?
MOET IK EEN GEZICHTSMASKER Dragen?

Om onze passagiers een veilige reis te garanderen, heeft Color Line richtlijnen ingevoerd voor het gebruik van gezichtsbescherming aan boord van de schepen tussen Noorwegen en Denemarken. Alle passagiers ouder dan 12 jaar moeten daarom tijdens de gehele overtocht een mondkapje dragen, behalve bij het nuttigen van eten en drinken alsmede bij het in- en ontschepen. We raden iedereen aan om voldoende mondkapjes mee te nemen. Het is ook mogelijk om deze bij de receptie aan boord en voor het inchecken te kopen.

WILT U MEERDERE BESTEMMINGEN COMBINEREN EN / OF OVERNACHTINGEN TOEVOEGEN AAN UW REIS?

Op onze website kunt u maar één bestemming per boeking selecteren. Als u nieuwe bestemmingen wilt toevoegen aan uw huidige boeking, neem dan contact op met onze klantenservice via +47 22 94 42 00 en zij helpen u graag bij het maken van de wijzigingen.

ZIJN DE TAXFREE WINKELS OPEN?

De taxfreeshops zijn open. Er kan een beperkt aantal gasten tegelijkertijd in de winkels zijn. De openingstijden van SuperSpeed ​​2 zijn tijdelijk gewijzigd.

WAT SERVEREN WIJ IN DE RESTAURANTS AAN BOORD?

De gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen van de autoriteiten zijn gewijzigd. We bieden nu weer buffetten aan op onze schepen, met zorgvuldig aangepaste routines. Bekijk hier de routines:
Hirtshals-Kristiansand
Hirtshals-Larvik
 

ZIJN ER WIJZIGINGEN IN VOYAGER EN BUSINESS CLASS?

In Voyager en Business Class is er sprake van een gereduceerde passagierscapaciteit en zijn sommige stoelen niet beschikbaar. Passagiers die samen reizen binnen één huishouden mogen bij elkaar zitten. We adviseren iedereen om op een veilige afstand van elkaar te blijven. Business Class is tijdelijk gesloten op SuperSpeed ​​2 (Hirtshals-Larvik).

WAT ZOU U MOETEN DOEN?

Wees bedachtzaam

Help ons om infectie en ziekteverspreiding te voorkomen. Samen kunnen we ervoor zorgen om zo snel mogelijk weer terug te keren naar de normale omstandigheden. Dit is wat we van u verwachten:

Houd afstand – minstens één meter

Was regelmatig uw handen of gebruik handdesinfectie

Vermijd hoesten of niezen in gezelschap –  hoest in uw elleboog of een papieren tissue

Als u ziek bent of in contact bent geweest met iemand die ziek is, vooral  mensen met ademhalingsproblemen, mag u niet reizen

Arriveer bij de terminal op het aanbevolen tijdstip en volg de instructies op

Betaal contactloos  – vermijd indien mogelijk het gebruik van contant geld

Raak geen artikelen aan in onze winkels tenzij u van plan bent om het artikel te kopen

Bij aankomst in Noorwegen zult u een SMS-bericht ontvangen van het Noorse Ministerie van Volksgezondheid. Hierin staat een link naar informatie over COVID-19 tests en de regelgeving voor reisquarantaine. Reizigers wordt verzocht om deze informatie te lezen. Als u ziek wordt of symptomen herkent, ga dan direct in zelf-quarantaine en bel 116 117 voor het afnemen van een test.

MELD SYMPTOMEN VAN OF BESMETTING MET COVID-19
Klik op de foto voor het openen van de fotogalerij.