Belangrijke informatie -

Gelieve te denken aan uw identiteitskaart/paspoort!

In Noorwegen worden grenscontroles uitgevoerd voor alle veerboten vanuit Duitsland, Denemarken en Zweden.

De browser die u gebruikt is te oud. Upgrade uw browser of download een andere browser als Google Chrome of Firefox.

FAQ

Aan boord

1. Welke betalingsmogelijkheden zijn er aan boord?

U kunt aan boord zowel met euro's als met Noorse kronen betalen. U vindt direct naast de receptie een wisselkantoor c.q. een wisselautomaat.

In de restaurants en winkels kunt u met de volgende kaarten betalen: Visa, MasterCard, Maestro, bankaxept, Diners Club International, American Express.

De betaalautomaten voor creditcardbetalingen aan boord als ook op het Noorse vasteland werken op basis van de EMV-standaard. Dit houdt in dat uitsluitend de creditcardmaatschappijen bepalen of voor de verifiëring van de betaling een pincode of een handtekening wordt gebruikt. Daarom vragen wij onze gasten in geval van twijfel ook de door de creditcardmaatschappij verstrekte pincode gereed te houden.

2. Is er medische zorg aan boord?

Ja. De eerste stuurman is medisch verantwoordelijk op alle Color Line-schepen.

Color Fantasy en Color Magic hebben een eigen EHBO'er, die voor alle acute ziektegevallen zorgt en de eerste stuurman vervangt. Op de overige schepen worden acute ziektegevallen door de eerste stuurman behandeld.

Gasten die ziek of gewond aan boord komen, dragen zelf de verantwoordelijkheid. In dergelijke gevallen kan Color Line geen behandeling garanderen. (Wordt u tijdens de reis ernstig ziek, vindt vanzelfsprekend behandeling plaats.)

3. Is roken aan boord toegestaan?

Ja, op daartoe aangewezen plaatsen. Aan boord van onze schepen geldt een algemeen rookverbod. Roken is slechts in de speciaal aangewezen zones toegestaan. Roken is in de cabines en de restaurants ten strengste verboden. Informeer bij de receptie van de schepen waar zich de rookzones bevinden.

4. Is er internet/WLAN-toegang aan boord?

Ja. Aan boord van de Color Magic en Color Fantasy krijgen onze gasten tegen een kleine vergoeding met hun eigen pc toegang tot internet.

5. Zijn (huis-)dieren aan boord toegestaan?

Ja, gedeeltelijk. Levende dieren kunnen op het traject Kiel-Oslo enkel worden meegenomen indien dit vooraf afzonderlijk is overeengekomen. Transport van honden en katten geschiedt op eigen verantwoording in het voertuig of in de kooi op het autodek en kost € 7 - 12,- per traject. Meer informatie rondom dit thema vindt u hier.

6. Welke entertainmentmogelijkheden zijn er aan boord?

Onze schepen bieden talrijke entertainmentmogelijkheden voor groot en klein. Op elk schip bevinden zich verschillende winkels, bars en restaurants. Zangers en dansers ontsteken een waar vuurwerk op het live podium in de showlounge. Ga achterover zitten en geniet van de kleurrijke shows en de aansluitende uitnodiging door ons showorkest om te dansen. Op de overtocht van Kiel naar Oslo is het entertainment uitgebreider.  Voor de actievelingen en genieters is er een Color SPA & Fitnesscenter, een volledig ingericht casino voor wie een gokje wil wagen of u kunt lekker gaan afkoelen in het Aqualand. Hier vindt u plezier voor het hele gezin.

 

Meer informatie rondom dit thema vindt u hier.

7. Is er lactose- en glutenvrij eten aan boord?

Ja. De bereiding van lactose- en glutenvrij eten is in meerdere restaurants aan boord mogelijk. Geef uw desbetreffende wensen direct door aan uw ober.

Algemeen

1. Ontvang ik na betaling nog een ticket (reisdocument)?

Nee. Na ontvangen betaling ontvangt u een boekingsbevestiging. Deze dient u op juistheid te controleren en bij de check-in gereed te houden. U ontvangt geen apart ticket/reisdocument.

2. Is een naamswijziging gratis en tot wanneer kan een verzoek tot wijziging worden ingediend?

In principe is het mogelijk om een naam tot het begin van de reis te wijzigen, d.w.z. dat iemand anders de reis aanvaardt. De kosten hiervoor zijn € 25,-. Een eventuele wijziging dient aan Color Line te worden doorgegeven. Color Line kan het wisselen van persoon weigeren, wanneer de persoon die de reis wil aanvaarden, niet aan de bijzondere reisvoorwaarden voldoet c.q. dit door wettelijke voorschriften of verordeningen van overheidswege niet mogelijk is.

3. Hoe lang voor vertrek moet ik in de terminal zijn?

KIEL – OSLO: Reizigers met en zonder voertuig dienen uiterlijk 120 minuten voor vertrek aanwezig te zijn.

DENEMARKEN – NOORWEGEN: Reizigers met en zonder voertuig dienen uiterlijk 60 minuten voor vertrek aanwezig te zijn.

4. Waar kan ik in Kiel mijn auto tijdens mijn afwezigheid parkeren?

Voor onze gasten staan twee onbewaakte parkeerterreinen (tegen betaling) direct bij de terminal ter beschikking (http://www.portparking.de/home-en). Er is ook een parkeerplaats voor kort parkeren (1 uur).

5. Kan men bij een minicruise een auto meenemen?

Helaas niet.

6. Kan een rondrit door Oslo vooraf worden bijgeboekt?

Ja. U kunt een rondrit tot 48 uur voor vertrek telefonisch of direct op de dag van vertrek aan boord bij uw reeds geboekte reis bijboeken.

7. Wat zijn de douanevoorschriften voor Noorwegen?

Op uw reis naar Noorwegen moeten de Noorse douanevoorschriften in acht worden genomen. Vooral de import van alcoholische dranken, maar ook van rookwaren is onderworpen aan beperkingen. Bij vertrek uit Noorwegen dient men erop te letten dat de Noorse douane hengelsporttoeristen toestaat om maximaal 15 kg vis per persoon uit te voeren.

De Noorse Koninklijke ambassade in Den Haag informeert - ook in het Nederlands - over de exacte voorschriften inzake invoerrechten, waarmee bij een reis naar Noorwegen rekening gehouden dient te worden: www.visitnorway.nl/plan-je-reis-in-noorwegen/reistips/